VESTERIX NET FOORUMI
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
VESTERIX NET FOORUMI

Tänne voipi kirjoitella kaikenlaista
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Asenne muuta liikennettä kohtaan

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Vesterix
Admin
Vesterix


Viestien lukumäärä : 956
Join date : 25.04.2009
Ikä : 48
Paikkakunta : Muurame

Asenne muuta liikennettä kohtaan Empty
ViestiAihe: Asenne muuta liikennettä kohtaan   Asenne muuta liikennettä kohtaan Icon_minitimeSu Loka 23, 2011 3:30 am

Teillämme liikkuu monen ikäistä ja monen tasoista liikkujaa. Välillä näkee tilanteita jotka asenteita korjaamalla olisi voitu välttää

Esimerkkinä tästä tilanne Muurame - Jyväskylä välillä tänään.

Muuramesta ysitielle liityttäessä kiihdytyskaista ei ole kovinkaan pitkä. Olin tulossa itse kiihdytyskaistalta päätielle Toyota Landcruiser merkkisellä henkilöautolla. Vilkku vasemmalle hyvissä ajoin ja kaasu pohjaan jotta vauhdin saisi tasattua muun liikenteen mukaiseksi. Edessä jonkin matkan päässä Volvo Viron kilvillä. Jono päätiellä liikkui normaalisti turvaväleistä välittämättä. Edessä ajanut Volvo sai liityttyä muun liikenteen sekaan ja näin ainoastaan yhdet jarruvalojen vilahdukset. Itselleni kohdalle sattui sellainen autoilija joka ei halunnut hiljentää vauhtiaan vaan päätti pienellä kiihdytyksellä keritä vielä eteeni. Tämäkään ei ole mitenkään uutta. Sain liityttyä päätielle aivan kyseisen auton imussa ja kaikki näytti olevan hyvin, kunnes huomasin peileistä että takana tuleva auto ei myöskään ollut halukas päästämään minua eteensä ja lähti sulkuviivoista ja vastaantulijoista huolimatta ohittamaan. Sininen henkilöauto pikkuinen peräkärry perässään sulkuviivojen päällä ja minulta nopea väistöliike pientareelle. Vastaantulevat välkyttelevät pitkiä ja ohittavan auton kyydissä mummo tuijottaa meikäläistä kuin halpaa makkaraa. Nopeuteni ei ollut liian alhainen, vaan muun liikenteen mukainen. Siinä se sitten ajeli edessäni seuraavan auton perässä noin 5-8 metrin turvavälillä, ettei väliin mahdu ainakaan enempää autoja. Nopeusrajoitus 80 km/h. Moottoritien alussa luulin pääseväni näkemään kuljettajan, mutta tämä ottikin heti vasemman kaistan ja häipyi 100 km/h alueella kärryineen näkyvistä. Arvioisin heidän vauhdikseen hieman yli 120 km/h. Ehti näkemäni mukaan ohittaa moottoritiellä toista kymmentä autoa. Muistutan tässä vielä, että perävaunun kanssa suurin sallittu nopeus on aina 80 km/h, jollei kyseessä ole hinattava laite jonka suurin sallittu nopeus voi olla alhaisempikin.

Voisin melkein lyödä vaikka vetoa, että kyseisen auton ohjaamossa kyseisellä hetkellä se liikennesääntöjä rikkova kusipää olin minä. Minähän se sieltä kiihdytyskaistalta tulin.

Ehdin nähdä auton rekisterinumeron, mutta jätetään se kuitenkin netissä julkaisematta.

Niin ja tulee sieltä kiihdytyskaistalta usein raskasta liikennettäkin, jonka on myöskin alemmasta nopeudestaan huolimatta päästävä muun liikenteen mukaan.

TOIVOTTAVASTI TÄMÄ HERÄTTÄISI EDES JOSSAKIN KESKUSTELUN AIHETTA!

AJETAAN VAROVASTI!
Takaisin alkuun Siirry alas
http://personal.inet.fi/cool/vesterix/
 
Asenne muuta liikennettä kohtaan
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Portugalin tukeminen

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
VESTERIX NET FOORUMI :: Autot ja liikenne :: Liikenne ja lainsäädäntö-
Siirry: